Utöver röda dagar och helg, håller kontoret stängt, för semestrar och intern tid, nedan dagar:
2018-08-27 - 2018-09-02 (1 vecka - stängt för intern tid på distans, ingen telefontid)
2018-10-18 - 2018-10-19 (2 dgr - stängt för utbildning)
2018-11-07 - 2018-11-07 (1d - stängt för utbildning)
2018-12-03 - 2018-12-04 (2 dgr - stängt för konferens)
2018-12-22 - 2019-01-06 (2 veckor - juluppehåll)

 
 
2018-08-06 BETA: Möjlighet till tidsbokning online

Inför hösten tänkte jag att det kunde vara lämpligt att prova en digital tidsbokningstjänst för möten på telefon eller hos oss i Gamla Stan. Denna hittar ni under boka tid i högermenyn. Den är tänkt vara öppen för både befintliga och nya klienter. Återkom gärna med input på hur detta känns och funkar för er!

Utöver möjligheten att boka tider hos oss online så kommer vi under augusti-september börja skicka ut förslag på tillfällen vi gärna kommer ut och besöker er i er verksamhet, om ni är öppna för det. Det är självklart kostnadsfritt och en chans för oss att få träffa er lite mer och lära känna er verksamhet mer ingående.

 

2018-05-25 Ny konsult på halvtid

Halloj i försommarvärmen! Vi har äntligen fått in en Malin på halvtid i vår verksamhet. Hon heter även Gustafsson och henne får ni träffa om ni tittar förbi hos oss, och hon kommer också finnas tillgänglig med oss andra på kontakt-mailen framöver. Malin är utbildad redovisningsekonom på Frans Schartau och har arbetat sedan 2013 med redovisning i alla dess former. Som vi har längtat, varmt välkommen Malin!

Nina kommer att jobba på distans 1-2 dagar i veckan ifrån skogarna i Hälsingland under juni-september, och vi kommer att försöka hålla helt semesterstängt vecka 26 samt 29-31. Ni som har brutna löneperioder kommer att behandlas trots stängt, som vanligt.

 

2018-05-25 Personuppgifter och hanteringen av dem

NT7 Redovisning AB hanterar personuppgifter i vår verksamhet. Främst som personuppgiftsbiträden (åt våra klienter) och dels som personuppgiftsansvarig (för vår egen del).

Vi samlar in, lagrar och behandlar personuppgifter för nedan bruk:
» För att hantera löner, skatter och förmåner
» För att bistå och beräkna inkomstdeklarationer och skattedeklarationer
» För att använda i intern planering i verksamheten
» För att kommunicera i uppdrag mot myndigheter
» För att kommunicera i uppdrag mot klienters revisorer
» För att kommunicera med klienter och klienters anställda angående uppdraget
» För bokföringsskyldigheten


Vi samlar in personuppgifter från arbetsgivare om deras anställda och från klienter om deras kunder och leverantörer (och agerar personuppgiftsbiträden för dessa klienter), samt om klienter från dem själva och från offentliga register.

Vi sparar information, dokumentation och hanterar epost i digitala molnlösningar. Vi sparar epost-kommunikation i 7 år. Filer för äldre deklarationer sparas i upp till 4 år efter inlämningsdatum innan de raderas.

Vi rekommenderar att samtliga klienter ser över sina personuppgiftsrutiner och att framledes undvika att sända personuppgiftsinformation via epost. Vid behov kan vi för dessa ändamål skapa separat Dropbox-mapp som inkorg för löneunderlag eller dylikt - återkom om detta stämmer in väl på er.

Vi rekommenderar att klienter som önskar lönebesked för sina anställda tecknar avtal med Visma (vi kan hjälpa er med detta) för att använda tjänsten Mitt Lönebesked för lönespecar på nätet istället för via epost. För detta krävs epostadresser till de anställda.

 

2017-08-02 Vi flyttar 180m sydost till Svartmangatan 9

Det har utvecklat sig som så att bästa Vinnovera - hos vilka vi haft förmånen att få sitta hos ett antal år - nu växer så det knakar och därför behöver reclaima sin kontorsyta. Detta innebär att vi på NT7 har fått söka oss vidare till ett nytt kontor - något som visat sig vara både spännande, halvsvårt och lustfyllt. Vi föll platt för den lokal mellan takåsarna här i Gamla Stan som vi nu den 1a september kommer att flytta in i. Den ligger bara 180 meter från vårt nuvarande kontor - 4 tr upp i en vacker vindsvåning på Svartmangatan 9. Vi räknar med att det är lite flyttstök och det ena med det tredje såhär till en början i september men till slut kommer det bli fint och bra, och vi vill gärna att ni kommer och hälsar på (och passar på att avlämna material?) när vi kommit lite i ordning. Väl mött!

 

2017-07-01 Nyrekryteringsdags

Halloj! Vi söker nu en ny medarbetare till byrån då Anette ska gå ned i tid och ha möjlighet att ägna sig åt andra passioner i livet. Den här gången kommer vi att försöka nå ut i sociala medier, hjälp gärna till genom att dela länken, om sociala delningar inte känns dig främmande. Stort tack för din hjälp, och allt gott!

 

2016-09-09 - Arkiveringsnyheter

Hösten är här med frisk luft och nyheter. Vi har inlett ett samarbete med OCT för arkivering av redovisningsmaterial, en toppenlösning för er som inte själva vill förvara år av pappersmaterial hemma!
Det kommer inom kort ut informationsbrev till er som har pärmar att hämta på kontoret, där ni kan välja att koppla på tjänsten som ett alternativ. Ovan lista över tider vi har kontoret stängt blir kontinuerligt uppdaterad, hör dock gärna av dig innan du vill hämta upp pärmar för att säkerställa att vi är på plats.

 

2016-07-01 - Sommaren

Nu har det äntligen blivit sommar! Vi kommer att ha lite semesterstängt mellan 14e juli till 2a augusti och då endast vara sporadiskt öppet för brådskande ärenden, så som det kan behöva vara ibland.

Den 8e augusti är vi tillbaka i full galopp, och då välkomnar vi också en nyrekrytering hit till oss på NT7!

Hoppas ni får en härlig, utvilande sommar, så är ni varmt välkomna tillbaka till en höst full av möjligheter!

 

2016-06-22 - Avtalsutskick

De nya avtalsutkasten är nu iväg på remiss och det kommer att dröja ytterligare en liten tid innan de kan skickas ut. I samband med detta kommer också prislistorna att sättas ihop till 1 och förtydligas ytterligare (själva priserna kommer dock förbli desamma).